Logo
0 ks
za 0 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
Nakupte ještě za 1 300 Kč a máte dopravu ZDARMA
  1. Úvod
  2. Blog
  3. Dělená strava
02.12.2020

Dělená strava

Ahoj,

dneska si budeme povídat o dalším směru, kterým se při změně životního stylu můžeš vydat. Opět se nejedná o nějakou drastickou redukční dietu, ale spíš o dlouhodobou změnu stravovacích návyků, jejíž výsledky přicházejí pozvolna. Je tedy určená těm trpělivějším z nás, které ocení pozvolné a bezpečné hubnutí bez jojo efektu. Hvězdou dnešního článku je dělená strava.

Kouzlo dělené stravy spočívá v rozdělení potravin na bílkoviny a sacharidy. Teorie je taková, že tyto dvě skupiny potravin potřebují každá jiné podmínky pro trávení. Zatímco pro trávení bílkovin potřebujeme kyselé prostředí, sacharidy potřebují pravý opak. Takže když se tyto dvě skupiny potravin míchají, je to na trávení náročné a našim tělům to nesvědčí (jak po stránce estetické, tak po té funkční). Náročné trávení nám odčerpává velké množství energie (ano, to je ten známý pocit únavy po jídle), kterou naše těla pak nemohou využít na něco jiného. Vedlejším efektem této diety tak často bývá zmírnění mnohých trávicích obtíží.

I když tento směr vychází z dělení potravin na dvě skupiny, ve skutečnosti je dělíme na skupiny tři. Kromě bílkovin a sacharidů totiž ještě existuje skupina neutrálních potravin, které se mohou se dvěma předchozími skupinami míchat. A pak je tady ještě malá skupina obecně nedoporučovaných potravin, které bychom měly z jídelníčku vyřadit úplně.

Stravování stojí na principu střídání. Jeden den by se měl jídelníček skládat pouze z bílkovin a potravin z neutrální skupiny. Druhý den zase jen ze sacharidů a neutrálních potravin. No a tak pořád dokola. To střídání je důležité, odborníci nedoporučují jíst víc dní za sebou jídla buď jen ze skupiny bílkovin, nebo naopak sacharidů, protože pak tělu hrozí nedostatek živin z druhé skupiny.

A co do jednotlivých skupin tedy patří?

Bílkoviny

Sem řadíme samozřejmě maso. Ideálně drůbeží, takže kuřecí, krůtí, kachní… ale vhodné je i telecí či jehněčí. Obecně by ses měla vyhnout jen vepřovému. U úpravy masa jen pozor na trojobal, strouhanka totiž patří do druhé skupiny. Řadíme sem i výrobky ze sóji a většinu mléčných výrobků (obecně ty s obsahem tuku do 50%). Dále sem patří ryby a mořské plody či vejce. Zároveň sem ale patří i některé druhy ovoce. Jsou to citrusy, jablka, hrušky, broskve, meruňky a exotické ovoce. Pitný režim můžeš krom vody doplnit i o ovocné čaje a skleničku vína.

Sacharidy

Do skupiny sacharidových potravin řadíme zejména celozrnné obiloviny a výrobky z nich. Takže celozrnné pečivo a celozrnné těstoviny… Dále se sem řadí i celozrnná rýže a brambory. Z ovoce patří do sacharidové skupiny hlavně hroznové víno, banány, fíky. A z alkoholických hříšků si můžeš dopřát pivo.

Neutrální potraviny

Poslední skupina obsahuje neutrální potraviny, které (jak už bylo řečeno) můžeš s oběma předchozími skupinami libovolně kombinovat. V této skupině najdeš hlavně většinu zeleniny (zelí, okurky, špenát, mrkev, papriky, saláty), ořechy (kromě arašídů), houby a některé mléčné výrobky (ty zakysané a s obsahem tuku nad 50%). Dále do této skupiny řadíme i oleje a máslo.

Nedoporučované potraviny

Při tomto způsobu stravování se nedoporučuje konzumace kakaa a čokolády. Vyhnout by ses měla i bílé mouce a potravinám, které ji obsahují. Stejně tak by sis měla odpustit vepřové maso a majonézu. A jako u každého zdravého stravování i tady platí, že různé polotovary a průmyslově zpracované potraviny by měly zůstat na regále obchodu.

Pár slov závěrem

Jako u každé změny stravovacích návyků je ze všeho nejdůležitější poslouchat svoje tělo. Každá jsme originál a každé z nás tak bude sedět něco jiného. Zatímco některé ženy na dělenou stravu nedají dopustit a připisují jí významný úbytek na váze i celkové zlepšení zažívání, jiné prostě sedět nebude. A tak to má být, kdyby nám všem byla souzená ta jedna jediná dieta, byla by to strašná nuda.

A ano, nebude chybět ještě jedna rada. Víš která? No jasně, pohyb. Díky pohybu jsme prostě krásnější, zdravější i šťastnější, tak si ho dopřej v dostatečné míře. Mrkni na naše nová cvičební videa, za zkoušku stojí určitě třeba to na krásná a pevná záda.

Tvoje holky ze SKINNY GIRLS:-))

Líbil se článek? Sdílejte ho s přáteli
Přidej se k nám!
Můžeš se kdykoli odhlásit kliknutím na odkaz v newsletteru.

Facebook SkinnyGirlsInstagram @skinnygirls_czYoutube SkinnyGirlsPartnerský program

Důležité odkazy

It's easy to be skinny ...

Kontakty: Skinny girls s.r.o., e-mailová adresa pro Vaše dotazy: obchod@skinnygirls.cz

Proč nakupovat u nás
  • Expedice do 24 hodin od připsání platby
  • Dárek ke každé objednávce
  • Voňavý balíček
  • Luxusní dárkové balení
  • Odpovíme na Vaše dotazy rychle a vždy
  • Najdete nás i na MALL.CZ
© 2020 Skinny girls. Všechna práva vyhrazena
Vytvořeno na Eshop-rychle.czEshop-rychle.cz