Logo
0 ks
za 0 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
Nakupte ještě za 1 300 Kč a máte dopravu ZDARMA
  1. Úvod
  2. Blog
  3. Vegetariánství
10.02.2021

Vegetariánství

Ahoj,

jak jsme slíbily minule, dnes se podíváme na zoubek vegetariánství. Možná si říkáš, že to je výživový směr starý snad jako lidstvo samo a že na něm není co objevovat. No, uvidíme :-)

Rozdíl mezi vegetariánem a veganem

Tak předně, rozeznáš vegetariána od vegana? Základní poučka zní, že ten první nejí jen maso a výrobky z něj, ten druhý se vyhýbá všem živočišným produktům (jako jsou mléčné výrobky, vajíčka, ale třeba i med – veganství je docela zajímavé a detailně se na něj podíváme příště).

Jaké důvody tě k vegetariánství můžou dovést?

Těch důvodů může být hned několik. Samozřejmě existuje skupina lidí, která maso prostě odmítá jíst čistě proto, že jim nechutná nebo ho hůř tráví. Dále tě k němu mohou přivést náboženské důvody (a nemusíš být výhradně buddhistka jako Lisa Simpsonová, spoustu náboženských směrů se přiklání k bezmasé stravě). Nesmíme opomenout důvody zdravotní, v některých případech ti maso prostě zatrhne lékař. Ale mezi zdravotní důvody asi můžeme zařadit i zdravý životní styl, kde myšlenka bezmasé stravy v posledních letech získává velkou oblibu. Samozřejmě sem (a to ve velkém procentu případů) patří etické důvody – zkrátka nechceš konzumovat jiné živé bytosti. No a úplně na závěr je to samozřejmě i pozérství :-) Ale z toho každý většinou časem vyroste.

Jaké to má přínosy

Už se budeme trošku opakovat. Bezmasá strava má určitě svoje plus. Samozřejmě závisí dost i na tom, který z výše vyjmenovaných důvodů člověka k tomuto stravovacímu směru dovedl, ale obecně lze říct, že vegetariáni bývají štíhlejší, mají zdravější srdce a nemusí se tolik obávat rakoviny trávicího traktu. A také mají určitě dobrý pocit z toho, že „ryba je kámoš, ne žrádlo“.

A jaká to má rizika?

Na druhou stranu má všechno své klady i zápory, a tak ani vegetariánská strava není bez rizika. Mezi časté zdravotní komplikace u vegetariánů patří oslabená imunita, snížená funkce štítné žlázy, ale taky zvýšená únava nebo třeba vypadávání vlasů. Takže i když se to na první pohled možná nezdá, být vegetariánem (a dělat to správně) je docela dřina. Nedostatek všech látek, které tělu odepřeš tím, že z jídelníčku vynecháš maso, mu zkrátka musíš nějak kompenzovat. Jedná se zejména o následující:

Vitamín B12 – už jsme se o něm zmiňovaly v předchozích článcích, přirozenou cestou ho bohužel lze doplnit převážně jen z masa. Jeho nedostatek zvyšuje riziko mnoha zdravotních komplikací, mimo jiné třeba srdečních chorob a Alzheimerovy choroby. To, že ti tento vitamín chybí, na sobě po čase sama poznáš – mezi projevy jeho deficitu patří zejména únava, nespavost nebo bledost.

Vitamín B2 je dalším důležitým vitamínem, který přijímáme zejména z masa (a dalších živočišných produktů). Lze ho sice přírodní cestou doplnit i z kakaa a ořechů, ale je otázka, zda těchto potravin dokážeš sníst tolik, abys ho doplnila v dostatečném množství. B2 je důležitý především pro správný vývoj mozku. I jeho nedostatku si zase rychle všimneš, podepisuje se totiž dost na naší kráse (a to prostě žádná z nás nepotřebuje, že jo). Pokud tělu tento vitamín budeš dlouhodobě odpírat, odvděčí se ti loupáním kůže na obličeji, mastnými vlasy a pálením v očích.

Vitamín D – každé malé dítě ví, že ten čerpáme převážně ze slunečního záření. Ale kam nemůže sluníčko (a to nemůže teď v zimě moc nikam, skoro jako my), tam je potřeba ho doplnit jinak. Ze stravy ho získáváme přirozeně dost málo, ale dá se najít třeba v mase tučných ryb. Pokud je ve svém jídelníčku nemáš, musíš ho doplnit z doplňků stravy. Déčko nám pomáhá vstřebávat a ukládat vápník a jeho nedostatek může vést až k odvápnění kostí, problémům se zuby apod. Jeho optimální denní dávku nalezneš například v našem Imunitu, kterým zároveň doplníš i dostatečné dávky vitamínu C, hořčíku, zinku i selenu :-)

Tak co ty a maso? Nedáš na středně propečený steak dopustit, nebo na gril dáváš radši cuketu a lilek? V příštím a posledním článku našeho malého nemasožravého seriálu ještě přitvrdíme a podíváme se na to, jaké to je, když se kromě masa vzdáš i dalších živočišných produktů :-)

Tvoje holky ze SKINNY GIRLS:-))

 

Líbil se článek? Sdílejte ho s přáteli
Přidej se k nám!
Můžeš se kdykoli odhlásit kliknutím na odkaz v newsletteru.

Facebook SkinnyGirlsInstagram @skinnygirls_czYoutube SkinnyGirlsPartnerský program

Důležité odkazy

It's easy to be skinny ...

Kontakty: Skinny girls s.r.o., e-mailová adresa pro Vaše dotazy: obchod@skinnygirls.cz

Proč nakupovat u nás
  • Expedice do 24 hodin od připsání platby
  • Dárek ke každé objednávce
  • Voňavý balíček
  • Luxusní dárkové balení
  • Odpovíme na Vaše dotazy rychle a vždy
  • Najdete nás i na MALL.CZ
© 2020 Skinny girls. Všechna práva vyhrazena
Vytvořeno na Eshop-rychle.czEshop-rychle.cz