Logo
0 ks
za 0 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
Nakupte ještě za 1 300 Kč a máte dopravu ZDARMA
  1. Úvod
  2. Blog
  3. Zázrak zvaný keto dieta
09.09.2020

Zázrak zvaný keto dieta

Ahoj,

dneska si společně posvítíme na další z oblíbených diet. Jedná se asi o jednu z nejdiskutovanějších diet posledních let, která doslova boří mýty o hubnutí a získává si příznivce po celém světě. Jak už asi správně tušíš, jedná se o ketogenní dietu, kterou možná znáš spíš pod zkráceným názvem keto. Stejně jako paleo dieta, kterou jsme si představily       v minulém článku, i keto dieta z dálky mává drastickému omezování tuků, které kralovalo představám o hubnutí v minulosti.

Hlavní rozdíly oproti paleo dietě.

Až se v článku dostaneš k výčtu vhodných potravin, budeš mít možná pocit, že se keto od palea nijak zvlášť neliší. Pojďme si hned na úvod tento omyl radši vyvrátit. Asi tím nejzásadnějším rozdílem je, že zatímco paleo stravování je dlouhodobě udržitelné a je o celkové změně životního stylu, keto dieta je určena k rychlé likvidaci tukových zásob a jako taková je vhodná spíš ke krátkodobému redukčnímu režimu. Odborníci ji doporučují držet po dobu jednoho až tří měsíců, kdežto s paleo dietou se můžeš kamarádit klidně po zbytek života a (s trochou nadsázky) s ní spokojeně zestárnout. Po ukončení keto režimu je důležitá obezřetnost při návratu k normální pestré stravě –podobně jako u většiny rychle fungujících redukčních diet zde může docházet k nenáviděnému jojo efektu (ale k tomu se ještě vrátíme, tak to hlavně dočti až do konce :-)

Na výsledky nebudeš čekat dlouho.

Mezi největší klady vyzdvihované fanoušky této diety patří její rychlé výsledky, které se dostavují relativně bez hladovění. Při správném nastavení dietního režimu lze očekávat váhový úbytek 1–2,5 kilogramu za týden, a to už za úvahu určitě stojí.

Nic pro závisláky na cukru.

Alfou a omegou této diety je minimalizace příjmu sacharidů, jejichž množství by nemělo přesáhnout 50 gramů za den. Snížená dávka denního příjmu sacharidů totiž vede k dosažení stavu takzvané ketózy, kdy se začnou již uložené tuky měnit na energii. Přeloženo do člověčiny: Když tělo nemá cukry, začíná potřebnou energii hledat jinde a díky tomu spaluje tuky. Stav ketózy nastává asi po třech dnech tohoto extrémně nízkosacharidového režimu (ale to může být individuální, u někoho to potrvá déle). Aby ale tělo mohlo fungovat i bez sacharidů, je potřeba mu zvýšit dávky bílkovin a zdravých tuků.

A co teda jíst?

Keto dietáři se standardně vydávají dvěma rozdílnými cestami. Ta první, tělu určitě přirozenější, je přímá konzumace základních potravin, jako jsou zelenina, maso, ryby, vejce a ořechy. Pozor, tady máme další významný rozdíl oproti paleu – při keto dietě není žádoucí ovoce, které obsahuje hodně sacharidů. Tato cesta vyžaduje trochu víc plánování při nákupech a vaření. Je také důležité hlídat si co největší pestrost stravy v rámci povolených potravin. Nejčastějším problémem může být nedostatek vlákniny, kterou doženeš například dostatečným množstvím vhodné zeleniny.

Ta druhá varianta, pracovně jí můžeme říkat „sexy tělo v prášku“, je nákup již hotové dietní stravy. Trh je v tomto směru opravdu pestrý, lze si vybrat z mnoha dietních programů, které jsou precizně sestaveny podle toho, kolik potřebuješ shodit. Nesporná výhoda je samozřejmě to, že se nemusíš jídelníčkem moc zabývat. Na druhou stranu, je potřeba mít na paměti, že se jedná o průmyslově zpracované potraviny, které se zdravým životním stylem až tolik nesouzní.

Pozor na zdravotní rizika.

I když jsou dietáři z ketodiety doslova nadšení, odborníci k ní přistupují s jistým respektem a varují před možnými zdravotními riziky. Nejčastějším problémem hned na začátku diety je velká únava, pro kterou se dokonce už vžil výraz keto chřipka. Je to vlastně normální reakce těla na nedostatek sacharidů, kdy tělo přepíná na spalování tuků – vlastně takový cukrový absťák. Není to příjemné období, během kterého je potřeba zatnout zuby a zvýšit pitný režim.

Obecně je potřeba si uvědomit, že tělo se bez sacharidů přepíná do nouzového režimu, dietě by se tedy měli vyhnout lidé s dalšími zdravotními problémy. Určitě není vhodná pro těhotné a kojící a už vůbec ne pro cukrovkáře (těm by mohla bez důsledné konzultace s lékařem způsobit vážné zdravotní potíže).

Co dál?

Pokud se rozhodneš vydat cestou keto diety (nebo už po ní nějakou dobu kráčíš), pravděpodobně se dočkáš rychlého úbytku hmotnosti i centimetrů v pase. Jak ale postupovat dál, aby se tvoje váha za nějaký čas nevrátila na původní hodnoty? Existuje hned několik řešení, jak ke stravovacím návykům přistupovat dál. Úspěšní ketodietáři často plynule přecházejí například na nízkosacharidovou dietu, nebo chceš-li se držet cizích názvů, na low-carb dietu. Skladba potravin zůstává relativně podobná, ale množství povolených sacharidů se zvyšuje na dlouhodobě udržitelnou míru, tedy maximálně 130 gramů denně. Na rozdíl od keto diety už můžeme hovořit o docela normální vyvážené stravě, se kterou se dá fungovat dlouhodobě. A když nebudeš vědět, co vařit, pořádnou dávku inspirace najdeš v našich zdravých receptech.

 

Tvoje holky ze SKINNY GIRLS:-)) 

 

 

Líbil se článek? Sdílejte ho s přáteli
Přidej se k nám!
Můžeš se kdykoli odhlásit kliknutím na odkaz v newsletteru.

Facebook SkinnyGirlsInstagram @skinnygirls_czYoutube SkinnyGirlsPartnerský program

Důležité odkazy

It's easy to be skinny ...

Kontakty: Skinny girls s.r.o., e-mailová adresa pro Vaše dotazy: obchod@skinnygirls.cz

Proč nakupovat u nás
  • Expedice do 24 hodin od připsání platby
  • Dárek ke každé objednávce
  • Voňavý balíček
  • Luxusní dárkové balení
  • Odpovíme na Vaše dotazy rychle a vždy
  • Najdete nás i na MALL.CZ
© 2020 Skinny girls. Všechna práva vyhrazena
Vytvořeno na Eshop-rychle.czEshop-rychle.cz