L-Tryptofan – přírodní zdroj hormonu štěstí

Ahoj,01-ikona

dneska si povíme pár zajímavostí o dalším z našich doplňků stravy. Je jím L-Tryptofan. Že jsi o něm ještě neslyšela? Tak to musíme rychle napravit ????

Jedná se o esenciální aminokyselinu, kterou si naše těla neumí vytvářet sama a která zodpovídá za tvorbu hormonu štěstí serotoninu a melatoninu – ten je zas zodpovědný za kvalitu našeho spánku.

Konečně se vyspíš do růžova

Kvalitní spánek je zkrátka nesmírně důležitý pro naše psychické i fyzické zdraví. Bohužel v dnešní hektické době věnujeme spánku a odpočinku obecně stále méně času. A když už jeho čas přijde, často nám hlavou víří tolik neutříděných myšlenek, že to s jeho kvalitou není žádná sláva. A právě tady může podat pomocnou ruku L-Tryptofan, který má přirozené sedativní účinky. Díky nim ti pomůže odbourat potíže s usínáním a zajistí ti kvalitní odpočinek. To je docela dost silný argument pro jeho zařazení do jídelníčku sám o sobě. Ale je toho mnohem víc.

Zlepšení nálady

Podporuje tvorbu serotoninu, který je také znám jako hormon štěstí. Díky tomu funguje jako takový přirozený repelent na depresivní a úzkostné stavy a obecně podporuje pocit dobré nálady, klidu a pohody. Zároveň podporuje paměť a schopnost koncentrace. Mimochodem, věděla jsi, že na hladinu serotoninu v těle má vliv i intenzita slunečního záření? Proto nás špatná nálada a sklony k depresím trápí častěji v zimě.

Společně můžete dát konečně vale závislostem

L-Tryptofan bývá často doporučován jako doplněk stravy při léčbě závislostí, protože právě díky svému pozitivnímu vlivu na naši psychiku dokáže zmírnit nepříjemné abstinenční příznaky. A je celkem jedno, jestli se rozhodneš skoncovat s kouřením nebo se závislostí na cukru.

Je čas udělat migréně pápá

Za migrénou a bolestmi hlavy se může skrývat právě nedostatek serotoninu, který lze L-Tryptofanem doplnit. Jeho pravidelné užívání tak dokáže jejich projevy mírnit, v některých případech zcela eliminovat. Ale pokud ti na migrény už něco předepsal lékař, raději s ním dlouhodobé doplňování L-Tryptofanu zkonzultuj.

Zmírní PMS a pomáhá při menopauze

Nemusíš hned trpět depresemi, abys dokázala ocenit přínos vyšší hladiny serotoninu. Typickým příkladem jsou pravidelné nepříjemné projevy PMS, kdy se ti rozhodí hladiny hormonů a hned je oheň na střeše. A právě pravidelné doplňování serotoninu dokáže tyto stavy krotit. Stejnou službu prokáže i při mírnění projevů menopauzy.

A co to hubnutí?

Jasně, dobře že se ptáš. Nebyl by to přece doplněk od Skinny girls, kdyby neměl v rukávu nějaké to eso právě na hubnutí. Zvýšená hladina serotoninu nám pomáhá mít pod kontrolou chutě a díky tomu snáz udržet zdravou váhu a ubránit se náletům na ledničku (i cukrárnu). Zároveň ale také pomáhá zlepšit fyzickou výkonnost a bojuje proti únavě, což při tréninku rozhodně oceníš.

blog-web-l-tryptofan

 

Kde ho načerpat přirozeně ze stravy

Přirozenými zdroji je většina potravin, které považujeme za stavební kameny zdravé a vyvážené stravy:

  • vajíčka, která jsou nejenom skvělým zdrojem bílkovin, ale pomáhají i zvyšovat právě hladinu L-Tryptofanu;
  • jeho zdrojem jsou i tvrdé sýry, jako je třeba parmazán, čedar či gouda;
  • banány, které obsahují krom L-Tryptofanu i draslík a vitamin B6;
  • listová zelenina,
  • ovesné vločky a další celozrnné obiloviny,
  • ryby a mořské plody,
  • drůbeží maso,
  • ořechy a semínka.

Kdy sáhnout po doplňcích stravy

I když si pečlivě hlídáš jídelníček, ohlídat množství přijímaného L-Tryptofanu může být složité. Pokud chceš mít jistotu, že ho přijímáš dostatečné množství, je lepší sáhnout po kvalitním doplňku stravy. Náš L-Tryptofan ti při doporučeném dávkování 2 tobolky denně pomůže jeho potřebnou denní dávku bohatě pokrýt.

Kdy užívání L-Tryptofanu konzultovat s lékařem

Zejména v případech, kdy už nějaké léky na doplnění serotoninu bereš. Speciálně právě už výše zmíněné léky na migrénu nebo antidepresiva. Protože všeho moc škodí a když je hladina serotoninu v těle velmi vysoká, může způsobit manické stavy, zmatenost, pocení či zvýšení krevního tlaku.

Rekapitulace na závěr

L-Tryptofan ti pomůže v těle zvýšit hladinu serotoninu a díky tomu tě udrží v dobré psychické kondici. Když k němu do party přizveš i přiměřený pohyb (odborníci doporučují alespoň 30 minut 4× týdně) a čas na sluníčku a čerstvém vzduchu, pocit štěstí poletí vzhůru a kila zase dolů (a když to s těmi kily náhodou nebude tak horké, alespoň z toho nebudeš mít depky).

Tvé SKINNY GIRLS01-ikona

Grafický návrh vytvořil a nakódoval Shoptetak.cz

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení