Hořčík je životně důležitý, nejen při hubnutí

Ahoj,01-ikona

cítíš se často unavená, máš problémy s pamětí, snadno se rozčílíš a při fyzické námaze tě trápí svalové křeče? Možná máš nedostatek hořčíku. Ostatně, většina populace trpí jeho nedostatkem, takže by to nebylo nic šokujícího.

Hořčík neboli magnesium je lehký kov, který se v lidském těle vyskytuje hlavně v kostech a zubech (ale nějaký se najde i ve svalech a dalších orgánech). A to je také jedna z jeho úloh – spolu s vápníkem se starají o zdravé kosti a zuby. Hořčík ale není žádný troškař a tak se v lidském těle do určité míry podílí na více než 300 různých procesech.

Antidepresiva? Raději hořčík!

Apatie, špatná nálada, úzkost, problémy se spánkem… to mohou být všechno příznaky nastupující deprese. Než ale vyhledáš psychiatra a necháš si napsat „něco na hlavu“, zkus se zamyslet právě nad svým příjmem hořčíku, jestli prostě jen není nedostatečný. Ve správných dávkách totiž zklidňuje nervy, podporuje dobré usínání, zvyšuje kvalitu spánku, pomáhá cítit se vyrovnaně, bojuje proti úzkosti a zlepšuje paměť.

horcik-je-zivotne-dulezity

Makáš na sobě? Bez hořčíku ani ránu

Při cvičení je to úplně bez debat. Když máš nedostatek hořčíku, máš méně energie a snáz se unavíš. A to určitě nechceš :-) Navíc je velmi důležitý pro ochranu svalů a jako prevence svalových křečí při sportu. Napomáhá i uvolňovat svaly zažívacího traktu a neutralizovat žaludeční kyseliny, díky čemuž tvoje zažívání bude šlapat jako švýcarské hodinky. A v neposlední řadě pomáhá snižovat hladinu inzulínu v krvi a při tvorbě energie z přijatých potravin.

Ale to není všechno…

Aby sis nemyslela, že hořčík je dobrý jen na zklidnění hlavy a podporu hubnutí, máme tady ještě další důvody, proč ho doplňovat v dostatečném množství. Pomáhá chránit srdce (jeho dostatek je prevencí vysokého tlaku i infarktu).Také bylo realizováno několik studií, které potvrzují například zlepšení migrén a jejich příznaků při dostatečném doplňování hořčíku.

Jak doplnit dostatek hořčíku ze stravy?

Nejlepší přírodní zdroje jsou v ovoci, zelenině, v oříšcích a semínkách. Například jedno syrové avokádo nebo jeden banán ti pokryjí denní potřebnou dávku asi z 10 %. O něco vyšší dávky najdeš třeba ve špenátu, mangoldu či fazolích. Skvělým zdrojem jsou i kešu, mandle, či piniová semínka.

Bohužel zároveň existuje mnoho faktorů, které vstřebávání hořčíků ze stravy brání nebo ho snižují a tak se může stát, že i když je tvůj jídelníček na výše vyjmenované potraviny bohatý, stejně ti hrozí jeho nedostatek. Mezi tyto faktory patří mimo jiné i konzumace sacharidů a alkoholu, ale také stres.

Proto odborníci na výživu zpravidla doporučují jeho doplnění formou potravinových doplňků. Doporučená denní dávka je 375 mg, ale jako u většiny doplňků stravy, i tady platí, že je to individuální. Čím vyšší máš fyzickou nebo psychickou zátěž, tím víc ho potřebuješ – takže během intenzivního tréninku, v době velkého stresu, nebo v těhotenství by dávka měla být spíš 400 mg denně (těhotné po konzultaci s lékařem), pokud fyzickou zátěž nemáš a psychicky se cítíš úplně v pořádku, bude stačit 300 mg. Naše „Skinny“ magnezium je navíc doplněno o vitamín B6, který zvyšuje správnou využitelnost hořčíku a umocňuje jeho efekt. Díky tomu spolu tvoří sehranou dvojku, kterou je dobré tělu dopřát najednou.

Správná dávka

Určitě tě taky zajímá, jestli se hořčíkem nemůžeš omylem předávkovat. Nemusíš mít obavy, kdybys to opravdu přepískla, možná tě pozlobí nějaké zažívací obtíže, ale žádné vážnější komplikace nehrozí. Ale, jak už jsme psaly na začátku, drtivá většina populace trpí spíš jeho nedostatkem a řeší úplně opačný problém :-)

Tvé Skinny girls01-ikona

 

Grafický návrh vytvořil a nakódoval Shoptetak.cz

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení